Thursday 21 April 2011

AMARAN!JANGAN TENGOK MUVIE MIDNIGHT KURANG DARI SPULO ORANG!!!!!!!

                    MIDNIGHT MUVIE???
  

  Assalamualaikum dan salam sejahtera sume...Jangan tengok muvie midnight kalo kurang dari spulo org??kenapekah??haha..bukan na larang..pacik taw korang berani..x macam pacik..kecut sikit,,haha,,maklum ler..lemah lutut..wakakaka..haish..ni cite semalam la...meh sini pacik story..

  
  Semalam kan malam jumaat..kalo kelender Islam.malam jumaat keliwon..so,kuarge pacik ada la wat gathering n tahlil...sepupu pacik nih...datang dari kelantan..saje2 melawat..so pas siap sume uh..pacik ngn dye plan la nak kua n...haish..nak pegi mane ei??haiyo..tetibe dye ni kempunan na tgk wayang n..so,ktowang grak la JJ bukit tinggi..dekat je ngn uma..



 Sampai kat kaunter je,,kitowang tengok la list2 muvie..tetibe kitorang tertumpu kat satu muvie ni..eh,macam sonok pulak  muvie ni...nak tahu muvie ap??


 


 PENUNGGU ISTANA>>pergh..starting memang bosan gile ah..x de ap yang blaku...tpi apa yang pacik di pahamkan..filem ni gabungan rakaman video2 yang real...peh..meh pacik cite sinopsis sikit..

Lupakan sahaja cerita-cerita hantu yang pernah didengar selama ini. Jangan hiraukan juga kisah-kisah seram yang pernah dipaparkan menerusi drama mahupun filem.
Itu semua adalah sekadar cerita dan lakonan semula. Mulai hari ini, peluang untuk menyaksikan sendiri dengan mata dan mendengar dengan telinga penemuan-penemuan misteri yang mungkin menyebabkan lidah kelu seribu bahasa, mata terbeliak tidak terbendung, malah mungkin kaki tidak terasa berpijak di atas lantai.
Ia sememangnya satu kenyataan. Pengalaman menonton sebuah filem realiti seram genre paranormal pertama di Malaysia itu tidak akan sama dengan pengalaman menonton filem-filem seram sebelum ini.
Grand Brilliance Sdn. Bhd. dan Primeworks Studios membawakan naskhah terbaru, Penunggu Istana. Ia membawa keseraman realiti hasil cantuman video yang dirakamkan oleh lima pelajar universiti (terdiri daripada Sara Ali, Nadzirah Ahmad Nadzri, Nor Zafirah Abd. Rahim, Mustaqim Mohamed Zaki dan Amar Asyraf) sewaktu berada di sebuah lokasi misteri di daerah Papan, Perak, dikenali sebagai Istana Billah.
Pengalaman sepanjang 15 hari mereka di sana dengan bantuan kumpulan pengkaji aktiviti paranormal yang tidak asing lagi di Malaysia iaitu Kumpulan Seekers (diketuai oleh Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas atau Uncle Seekers), disampaikan secara langsung buat penonton untuk sama-sama berkongsi menyaksikan beberapa penemuan aneh yang mampu meremangkan bulu roma!
Persoalannya kini, beranikah anda untuk mengetahui kebenaran itu?
Istana Billah merupakan sebuah kediaman dua tingkat yang telah ditinggalkan beratus tahun dahulu. Dipercayai telah dibina oleh seorang bangsawan dari suku Maidailing, Sumatera, rumah tersebut pernah menjadi lambang senibina yang gah pada tahun 1890-an.
Namun, tidak pernah diketahui apa puncanya ia ditinggalkan begitu sahaja. Hanya buah mulut penduduk setempat yang mengatakan rumah itu berpenunggu membuatkan ramai yang ingin mengetahui kesahihannya.
Bukti Istana Billah suatu tempat yang menyeramkan adalah apabila krew produksi drama Warkah Terakhir yang menjalani penggambaran di situ telah 'diusik' oleh sesuatu.
Kes itu lalu telah mengheret lima pelajar tadi untuk memburu entiti paranormal tersebut. Mereka telah dibekalkan dengan peralatan canggih Kumpulan Seekers bagi merakam bukti menunjukkan Istana Billah benar-benar mempunyai penunggu!



KISAH benar Penunggu Istana bermula daripada keberanian lima orang pelajar yang nekad memburu entiti misteri di Istana Billah.


Mengulas lanjut mengenai penemuan kelima-lima pelajar itu menerusi rakaman yang difilemkan sebagai Penunggu Istana, Pengurus Besar Filem dan Drama, Primeworks Studios selaku Penerbit Eksekutif, Tengku Iesta Tengku Alaudin berkata: "Perkara yang melibatkan aktiviti paranormal seperti ini adalah subjektif. Ada yang mempercayainya, tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai karut.
"Namun, kita semua akui yang benda halus memang wujud cuma kita tidak dapat melihatnya dengan pandangan mata kasar. Mungkin ada orang yang bercerita mereka pernah melihat lembaga atau entiti halus tetapi sukar untuk menunjukkan buktinya.
"Apa yang pasti, sedar atau tidak kita dapat merasai 'kehadiran' mereka melalui pelbagai perasaan dan situasi. Tujuan kami membongkar kembali rakaman pelajar-pelajar berkenaan semasa mereka melakukan aktiviti paranoramal setahun yang lepas di Istana Billah melalui filem adalah untuk masyarakat menilai sendiri kesahihan penemuan aneh dan misteri yang berjaya dirakamkan itu.
"Tiada sebarang tokok tambah, hanya rakaman sebenar yang dipamerkan. Sama ada mempercayainya atau tidak, terpulang kepada anda kerana inilah sebenarnya berlaku sewaktu mereka di sana."
Menurutnya lagi, keberanian kelima-lima pelajar itu harus diberi pujian kerana jarang ada remaja yang berminat untuk melakukan aktiviti sebegitu.
Namun, mungkinkah ada sesuatu yang memanggil mereka untuk ke sana? Difahamkan pada awalnya mereka bercadang untuk membuat kajian paranormal itu sebagai satu projek universiti mereka.
Setelah mereka berjaya mengesan sesuatu yang aneh semasa berada di Istana Billah, perasaan ingin tahu mereka semakin membuak-buak untuk meneroka lebih jauh. Seperti ada perasaan ketidakpuasan mula menular dalam diri mereka.
Mereka akhirnya bertindak melampaui batas dan mula melanggar pantang larang yang telah dipesan oleh Uncle Seekers.
Mereka mula membakar kemenyan untuk upacara memuja 'penunggu' di situ agar memunculkan diri. Tidak cukup dengan itu, mereka juga telah menggunakan darah haid salah seorang pelajar perempuan di kalangan mereka, dipercayai untuk menjamu makhluk halus tersebut.
Untuk mengetahui seterusnya apakah yang terjadi kepada kelima-lima pelajar tersebut, segalanya bakal dirungkaikan melalui Penunggu Istana.
Setahun perkara yang menakutkan itu telah berlalu. Hanya mereka yang terlibat sahaja mengerti mengenainya.Sampai skang ni,persoalanbetol ke ap yang blaku pada pelakon uh??sume uh masih d rahsiakan,,pacik ada gak wat research..eceh~haha
 
 
Memanglah seronok kan,tengok cite cani..kat dalam panggung uh ada spuloh org jer..ha..pew agi..okeyh..cerita uh da sampai pertengahan...memang da mula la muncul2 mende uh..tetibe kitorang rase meremang la...haish..memang rasa real sia...rasa x sanggup na tgk pon ada..lagi2 bile klimaks nak ending..memang law kowang fokus kowang dapat rasa la...feeling seolah2 kaw kat dalam uh..n mende tuh ada kat sekeliling...seriously..da la sebelah pacik kosong...jadi terdengar orang bisik2..dalam otak ala,orang kat blakang..tup2..peh3...memang telinga rase kebas la..haha...
 
 cite ni  agak bez la...yang menjadikannya seram uh sebab cita ni bukan rekaan..cite betol..bukti2 sume real..haish...memang x senang duduk la...tapi suasana ataw pengalaman memang beze la law kowang tengok siang ngn penuh panggung uh~silap aribulan,na tekencing pon kowang sanggup tahan,..x nak miss...haha

Itu bile nga  tgk cite tuh la...bile da abis..ha..ni la yang kena ganggu ni..pacik ngn sepupu pacik....okeyh..bila abez..cam bese la,sume bgn n..ni sume kok x nak bangun...masih terkedu..haha..bile otw balik tuh la pacik ngn sepupu pacik kene kacau...hadoi...ni la pestime memang btol2 depan mate "dye" na main2...


 Mula2 kitowang kua dr panggung uh.so,na cari jalan kua..x jumpe..haha..pacik tenampak aw...ada sowang uh..kita sume da kua..dye masih duduk kat sit belah kanan sekali paling belakang...(kalau korang ngadap skrin la)..memang macam pelik la kan...sebab tyme tuh pacik na toleh,law ad ap2 tertinggal n...memang mula2 x rase ap aw..tapi bile tgk lame sikit...lain macam pulak..then,sepupu pacik tegur..jum r kua..pacik tgk balik da x de da....ok fine,,kitowang cabut la..seyes dowh..mende ni bukan la macam kat muvie uh..sikit2 cik pon pakai baju putih..x de..mende ni macam bayangan seseorang aw~


 So,kitowang cari exit..da jalan2 pacik tgk blakang balik.."dye" nga lepak kat tempat duduk dpn kaunter pulak...macam klaka ada gak la..coz,"dye" macam pakai sweater..hahaha...tyme tuh memang pucat gila ah muka pacik..sepupu pacik nih pulak..memang berani..da biasa kan..bole bantai cakap..oh,mende tuh nak kenal dgn kaw...wadeduk!!haha..main2 kaw...da cuak da kowt..


Plik,kitorang pusing2...x jumpa pulak jalan kua..bukan x jumpa..macam blank jer pale otak..x taw nak p mane..haha..macam budus jer...alhamdulillah la..pas pacik selawat,bace apa2 yang patut..jumpa gak jalan kua....ha,kat sini la...x taw nak kata lawak ataw apa la..

 Okeyh,,cani la..kitowang kua dari belakang..main entrance tyme 2 da d tutup la...tapi pintu otomatik uh masih berfungsi..jadi..pacik ngn sepupu pacik tepaksa lalu blakang..thats mean kene la pusing satu JJ uh nak ke parking moto..so,kitowang jalan slo2..berdua jer..bukan gay okeyh!!haha..sejuk...sunyi...bunyi pelik2..jadi kitowang saje la nganjing n..jie,ko tgk je pintu tuh ap agi terbukak sendiri...pacik cakap kat sepupu pacik.(niat main2)...ha amek kaw...betol2 terbukak sendiri..."dye" main kelua masuk pintu tuh...pacik bertentang mata ngn sepupu pacik tuh...then tgk balik kat pintu uh,,pintu tuh dkt ngn tangga..of koz la..pastu bunyi orang blari kat tangga..

Hah,da sah "dye" ajak main..so,sepupu pacik ada la bace apa tah..swo jalan wat bodo jer..akhirnya,,sampai ke tempat parking moto...fuh.,..memang terus sprint balik uma la,,alhamdulillah..."dye" da x kaco...sebab,kat JJ uh dengar cerita ada gak penunggu...macam bese la,,setiap tempat,,na bagitaw la..paling angker,tempat kat soping kompleks ni,tandas,panggung wayang..sampai ada cerita pulak pasal.."salah tegur kat panggung"..perkara tu blaku kat membe pacik sendri...haish...udah ler...meremang pacik wat entry ni,,mende yang x sepatutnya kembang pon kembang..


APA2 PUN..SENTIASA LA JAGA MULUT UH BILA ADA KAT TEMPAT "MEREKA" SELALU LEPAK!!

KALO KENE KACO KE APE N,INGAT,BACE LA PAPE YANG PATUT!!

KALO X BERKESAN..SATU JER CARA..CA ALIP BUT..CABUT KE TEMPAT YANG RAMAI ORG!!

                               BABAI:I



 

Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

No comments: