Saturday, 24 December 2011

Dia..:)




Dia tak sempurna,
Begitu juga kita,
Dan kita berdua tidak akan sempurna,
Tapi jika dia sering membuat kita tersenyum,
Itulah kesempurnaan yang dicari.






Seandainya dia mengakui kesalahan diri,
Dan mengatakan manusia tidak sempurna,
Peganglah setiap kata-kata,
Berikanlah kepercayaan pada dia,
Kerana dia sedar bahawa,
Kita semua tiada bezanya.

Dia bukanlah penglipur lara,
Jauh sekali pendusta cinta,
Dia takkan mengingati kita setiap masa,
Lagikan pula merindu kita,
Sebab dia yang akan menyerahkan dirinya,
Habiskan seumur hidupnya bersama kita,
Kerana dia tak nak kita bersedih.



Jangan sakiti dia,
Jangan sesekali meragui dia,
Jangan terlalu memaksa dia,
Sebab kita takkan bisa membuat,
Dirinya umpama boneka kita.





Senyum bila dia buat kita tertawa,
Merajuk bila dia buat kita marah,
Rindu bila dia tiada disisi,
Dan bermanja bila bersama.




Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Tuesday, 13 December 2011

Selagi aku



Selagi aku berjalan dibumi ini,
Takkan pernah aku berhenti merindu,
Biarlah hanyut dimamah waktu,
Jadilah aku penunggu yang kaku.

Selagi aku mampu berdiri,
Selama mana jua aku setia,
Menyimpan perasaan cinta pada kau,
Walau perit terpaksa aku rasa.


 Selagi aku mampu tersenyum,
Akan aku simpan kenangan kita,
Walaupun kau mungkin membenci,
Aku tetap akan senyum di depan kau.




Selagi aku cuba perbaiki keadaan,
Kau pula yang cuba menjauh,
Cuba lupakan segalanya,
Tapi aku tahu kau tak berdaya,
Kau pergi kerna takut terluka.






Selagi aku menyayangi kau,
Aku akan selalu rindukan kau,
Dan selagi kau tidak memaafkan aku,
Selagi itu aku akan terus merayu.





Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Thursday, 8 December 2011

Maapkan Daku




Mudah untuk kita melukakan,
Sukar untuk  kita memulihkan,
Lumrah manusia memang tak sempurna,
ada saja kelemahan,
Ego,Keras kepala sudah sebati dalam diri,
Namun semua itu boleh dibaiki.



Tapi antara kau dan aku,
Perspektif yang berbeza,
Aku sayangkan kau,
Aku perlukan kau,



Luka dihati tidak dapat dilihat,
Tapi senyuman palsu ternyata,
Maaf mungkin kau anggap ucapan,
Tapi memaafkan kau tak bisa,


Besarkah salah aku,
Hina sangatkah aku,
Aku tak mampu menanggung,
Rindu yang sarat menebal,
Dihati yang telah kau miliki,

Sayang dengarlah rayuanku,
Maafku pada mu ikhlas,
dari hati seorang perindu.



 
video

Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Sunday, 4 December 2011

Tuhan Sengaja Menduga





 Saat Kita Jatuh Cinta,
Kita berasa berat untuk mengatakannya,
Bila sudah pun bersua,
Tiada kata atau teguran terungkap,
Bila kita sudah bersedia mengakuinya,
Dia pula hilang dan susah nak bertemu,
Tuhan sengaja menduga kita,
Di mana kesabaran kita.
Saat kita berada jauh daripada Dia,
Perasaan rindu menebal di hati,
namun sayang kerna dia tidak mengerti,
Biarlah aku merindu sendiri,
Tanpa dirinya di sisi,
Hanya berbekalkan iringan doa,
Tuhan sengaja menduga kita,
Agar kenal erti setia.




Dan kini bila bersama,
Detik-detik bahagia mulai terukir,
namun semua hanya sementara,
Bahagia yang dulu menjadi derita,
Dia pergi meninggalkan kita,
Sendirian merawat luka,
berteman tangisan airmata,
Tuhan sengaja menduga,
Kerna ada yang lebih baik untuk kita.




Hadir pula pengganti yang baru,
Merawat luka yang berdarah dulu,
Sedang kecapi saat mesra bersama,
Kekasih lama mulai menjelma,
Menagih kasih yang lama,
Berharap untuk bersama semula,
Lalu dilema pula yang menjelma,
Tuhan sengaja menduga,
Untuk mengajar kita,
Membuat pilihan yang terbaik,





Hidup di dunia hanyalah sementara,
Hayat kita juga bukanlah abadi,
Andai Dia pergi untuk selamanya,
Jangan kita terlalu menangisi,
Tuhan sengaja menduga kita,
Supaya tabah dan sedar,
Cinta kepada Tuhan lah yang kekal selamanya.











Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Saturday, 26 November 2011

Itu yang aku mampu :(




Aku selalu duduk bersendirian,
Dikala malam aku merenung bulan,
Selalu terkenangkan kau,
Segala tentang kau,
itu saja yang aku mampu.




Aku rindukan dakapan mesra kau,
ketenangan dan kebahagiaan itu,
membuat aku semakin rindu,
tapi sayang aku cuma boleh merindu,
merasakan dakapan ilusi mengubat sepi,
Itu saja yang aku mampu.






Kepercayaan dan kesetiaan,
Aku mengaku yang aku memang bodoh,
Bodoh sebab keliru untuk percaya,
Yang aku lebih sukakan dan sayangkan kau,
Aku selalu berharap yang kau maafkan aku,
Itu saja yang aku mampu.


Sakit bila dipermain oleh cinta,
Sekali terluka selamanya berbekas,
Mungkin kita ditakdirkan untuk jatuh cinta,
Dan Aku pula yang ego permainkan cinta itu,
Setiap hari aku menatap gambar kau,
mengulit kenangan lalu,
itu saja yang aku mampu.






Masih teringat lagi,
Semua benda yang kau dah berikan,
Aku hargai segalanya,
Tapi aku tahu pemberian aku pada kau tak seberapa,
Aku cumalah insan biasa,
Aku cuba mencari dan memberi kebahgian pada kau,
Itu saja yang aku mampu.









Aku dan kau tak lagi bersama,
Hanya kenangan saja yang kekal,
Tapi perasaan jauh menghilang,
Mungkin kau dah lupakan aku,
Tapi aku masih cintakan kau,
Itu saja yang aku mampu.





Aku dah tak nak kau,
Aku benci kau,
Pergi jauh dari hidup aku,
Semua ayat tuh kau lemparkan kat aku,
Mudah kau katakan,
Tapi aku tahu perit untuk laksanakan,
Aku tetap tak putus asa,
Pujuk dan pujuk sampai aku tak terdaya,
Itu saja yang aku mampu.






Dan ini pula yang aku tak mampu,
Melupakan kau setelah aku mencintai kau,
Setulus hati dan serius untuk bercinta,
Tapi kau pula menutup pintu itu dan mengunci segala rindu,
Aku sudah malas,penat,fedup untuk bercinta,
Kerna hati aku masih lagi untuk kau SAYANG!.

Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Sunday, 13 November 2011

Suka Atau Cinta




Memang tak dinafikan yang banyak lelaki bermulut manis,
Tapi manis mulut tak semestinya bahagia.





Bila mula-mula kenal , eh, awak comel la , eh awak baik la,
macam2 la puji-pujian yang indah2 belaka.






Da lama sikit mulalah pulak berSMS segala,
mula bersayang-sayang , ucapan I Love U mula diungkapkan,





Kemudian berjumpa,layanan diberi macam lah princess,
Sangat sweet la,macam2 mende romantik dia buat.
Eh,sukanya...



Bila dah lama tak kontek mulalah rindu,
rasa macam sumthing is kurang je,
mula lah gila bayang..


Dia cuma berhubung bila bosan,
tapi berselindung disebalik alasan rindu.




Kadang2 je si dia call,
bila call uh mulalah bermanja,
sangat mesra sampai tak sedar sejam bergayut..
macam biasa ucapan I love u berulang kali disebut.





If PERKARA NI BERLAKU...  STOP HOPING FOR LOVE FROM THEM !!




THEY DO NOT LOVE YOU, BUT DIORANG CUMA SUKA KORANG..TAK LEBIH SEBAGAI SEORANG KAWAN








Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Tuesday, 8 November 2011

Epilog cinta-bab 1

Hari ini,hari pertama Fara bergelar seorang Cikgu.bukan lah cikgu yang besar mana,cuma cikgu sekolah rendah di Kampung Badak.Mestilah gugup rasanya bila kali pertama menjadi seorang pendidik.Lebih-lebih lagi berdepan dengan murid-murid.Jadi,Fara memulakan kerjayanya dengan melapor diri pada Guru Besar sekolah kebangsaan Jaya Permai,Haji Jofri binti Karpal.


"Assalamualaikum tuan,saya Farah Aniza,cikgu baru..." . Belum sempat lagi fara menghabiskan intro tentang dirinya, Tuan Jofri menyampuk , "saya tahu , wah , orangnya cantik seperti namanya , jadi , saya dah pun baca resume awak dan awak memang seorang yang berkaliber" . Tuan Jofri merenung mata Fara sambil mengewink2 dan tersenyum lebar sehingga menampakkan giginya yang rompong itu. "eh,terima kasih tuan , jadi boleh saya mulakan kerjaya saya ini? " . Fara berasa kurang selesa kerana Tuan Jofri melontarkan kata-kata dengan nada yang romentik.

Seorang wanita datang dan terus tarik telinga  Tuan Jofri, "Abang jangan nak menggatal eh , siap wink2 ingat saya tak nampak ? kang ni makannya ! " . " adeh , eh mana ada , maklum lah , da tua , tu yang mata terkebil-kebil je tuh " . Rupa-rupanya dia isteri kepada Tuan Jofri , Puan Salmah yang merupakan GPK di situ . " eh , inilah cikgu baru tu ye ? wah , masih bergetah gitu " kata  Puan Salmah " ." Puan ni, biasa je lah , em , jadi saya akan mengajar kelas yang mana ya puan ? " . "oh ya , lupa pula , kamu akan mengajar kelas 1 Perkasa " .  " Baiklah puan , terima kasih ". Fara segera bergegas ke kelas  sambil tertawa sendirian.


Dengan langkah konpiden , Fara menuju ke kelas itu. Fara melangkah masuk ke kelas , tiba-tiba suasana yang huru-hara tadi menjadi senyap . Fara terkasima . lalu dengan selamba dononya , dia duduk di meja guru dan meletakkan beg tangan berjenamanya yang dibeli di pasar malam di atas meja. Semua murid seolah-olah kebingungan dan berbisik sesama sendiri. Fara memulakan dengan menulis namanya di papan putih dengan bangganya. Tiba-tiba seorang pemuda yang agak tinggi dan sedikit hensem mengetuk pintu kelas . " tok tok , assalamualaikum , err cik..." . Dia melihat papan putih dan membaca nama Fara . " Cik Farah ? , boleh saya tahu apa awak buat kat sini ? " . " waalaikumsalam encik.." fara melihat tag nama yang tersemat di dada pemuda itu.." encik Shah , kenapa ? awak nampak saya tengah bersukan ke? " jawab fara dengan kereknya. " jadi,awak lah cikgu baru tuh , amboi , tidak la, cuma saya agak pelik lah , setahu saya kelas 1 Perkasa kat sebelah dan ini adalah kelas saya dan sebab tulah saya tanya apa awak buat kat kelas saya ? " jawab Shah dengan nada perli.. Fara jadi nervous,OMG..macam mana ni,dia langsung tak tahu nak buat apa. " oh , ea ? " . dengan segera fara amek semua barangnya , dan cepat-cepat nak keluar dari situ . Muka fara da merah gila. Murid-murid dalam kelas tuh sudah bergelak sakan. Belum sempat lagi  fara melangkah keluar,Shah memanggil fara..mata bertentang mata..lagu jiwang mula kedengaran , fara tersipu malu dek renungan menggoda shah.Tetibe je , " sebelum awak keluar , tolong padamkan papan putih ni ye ? " . peh, kene game lagi . Dengan tak relanya, fara lakukan juga. Fara beredar dengan malunya.
Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Wednesday, 26 October 2011

Kau Aku dan Facebook


Cinta itu indah,
Penuh dengan warna warni,
Macam askem paddlepop tuh..


so,the story start here.....




Facebook,haha..x sangkakan kita bekenalan kat dalam ni.Yelah,kau punyalah HotSetap kan,nak pribet2 segala..siap tulis kat info tuh,Wall-to-Wall only..peh,bapak kerek seyh..Memang keje aku dok kutuk2 kau je la kan.tah kenapa tah,So,aku saja add kau.(kot2 la ada chance)..Orang kata,"Jangan terlalu bencikan seseorang,Kerana perasaan benci itu akan menjadi sayang"..guess what,mende ni betul.HAHA..



Mula lah kita berchating.Hah,starting layan macam nak x nak je,ape lagi,ibarat ahli politik berpidato,Hamek kau,segala ayat berbunga-bunga kembang harum mekar setaman kua..Ahah,ada respon..hehe,,Jadi,agak baru2 la jugak kita bekenalan,wow,aku tekejut bila kau yang ajak aku kua,mintak teman kau keluar dengan kawan kau.. (=..=") ...Alasan kau macam x cukup kreatif jer~haha..nevermind,aku layan je...HAh,dalam pale otak aku da macam2 pekara da aku pikir nak tanye kau nanti,so,x da la kekok...Tapi..




Aduhainyapun,,kalau angin lalu pun boleh dengar..Tak pe lah,Biasalah mula2 jumpa..Lagipun aku dengan kau pun kawan je kot~~








Fishcake!!haha..kau dapat tahu BF kau Curang ngan kau..so,aku ape lagi....aku  cuba tenangkan kau..Punyelah panas aku dengar rintihan kau..Kau cakap kau sayang dia lah,itulah inilah..euwwww...lalalalla.





Kau ajak aku jumpa kau..Aku kutuk2 caci maki BF kau depan2 kau..ingat kau makin okeyh..Hah..Pang,amek kaw kene lempang..kau marah aku kau cakap kau benci aku!!So,aku...







aku tak dapat nafikan yang aku sukakan kau.aku nak kau gembira selalu,tanpa setitis air mata pun,mungkin aku tak lah berharta ataupun hensem,tapi aku cintakan kau setulus hati,semua tentang kau menarik bagi aku,
mungkin hati kau belum terbuka lagi untuk aku sebab baru saja dilukakan,hanya satu yang aku mintak.."Izinkan aku menjadi Plaster tuk Menampal luka Kat Hati kau"..kau terus tersenyum..dan senyuman itu yang aku takkan lupakan..

Dan,







The End                                                

Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Saturday, 15 October 2011

Ada Apa Dengan Cinta


Fall in love..
semuanya nampak indah,
takde pon sebarang keburukan
yang nak diperkatakan,


Bertemu..
mata bertentang mata,
hatipun rasa luar biasa,
hingga terbit rasa cinta.


Mesra..
ucapan kata-kata manis,
membuat si dia terus tergoda,
Oh indahnya cinta pandang pertama.



Bergaduh..
Lumrah dunia yang biasa,
namun hakikatnya hanya ingin bermanja,
tapi kedua-duanya keras kepala.



Berpisah..
bila hati sudah berubah,
apa yang dibuat semuanya salah,
terjadi bila dua-dua tak nak mengalah.



Rindu..
saat bersama satu ketika dulu,'
mengulit kenangan mesra lalu,
ketika bermadu di bawah cahya bulan.




Sedetik,
masa semakin berlalu,
sukar melupakan dan melepaskan,
hakikat pasti cinta itu pengorbanan.



Cinta,
mudah untuk fall in nya,
namun sukar untuk melupakan,
sangat indah bila bahagia,
sangat memilukan bila tak lagi bersama.




Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

Friday, 14 October 2011

Derita Merindu~~euuww~~




   Dan aku telah cuba sedaya upaya,
untuk melupakan dirimu,
namun aku tak termampu,
  bayangan wajahmu sentiasa difikiranku,



Tidak mungkin sesekali aku membencimu,
Kerna setiap detik aku merinduimu,
semakin diriku mencintaimu.


Mungkin esok ataupun lusa,
kau akan melupakan aku,
Namun akan ku biar tiada penggantimu,
Sampai di hari kau buka pintu hati untukku.





Seandainya kau berada di depan mata,
tubuhku akan terdiam kaku,
rasa bersyukur dapat melihat raut wajahmu,

TETAPI,
Hakikat yang pasti,
belum tentu kau mahu bertemu,
apalagi memandangku sebelah mata,
tergamak kau mainkan perasaan,
begitu mudahnya kau ucap selamat tinggal.


Derita seorang perindu tiada siapa yang tahu,
Segala yang berlaku bukan kehendak kita,
Lagipun tak guna kalau bahagia,
hanya untuk sementara waktu,

AKU RELA MEMILIH DERITA MERINDUIMU!





Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!