Friday 22 April 2011

SECEBIS KASIH ELISA ! ! !

Assalamualaikum dan salam sejahtera yaw..haha..tetiba pacik terfantasikan satu kisah ni..so,pacik cuba merealitikannya okeyh..haha..enjoy da story morry yaw~                      


SECEBIS KASIH ELISA..
  

Petang 2 ptg yg   damai...burung2 pown berkicauan..wah,tenang..amat tenang..
aku sdg melepakkan diri kat anjung rumah aku sambil memegang sebuah potret..
Elisa..sapew elisa??haha..adik aku yg aku amat sayang2..tringat waktu dulu."abg qasha,nanti besa,lisa na jadi tokei kilang tisu".."huh?asal lak lisa??lisa ni,cuba
la cita2 besa sikit,jadi atromen ke?,haha".."nak taw sebab ap?abg selalu menangis bila tgk lisa,jadi,nanti boley la abg kesat air mata abg 2 puas2?"..hurm..aku mampu terdiam jer...abg mane yg x sedih lau tgk adik sendiri "check in" kat hospital..sume ni gara2 bapak tiri n mak yg kejam uh!!dye baru berusia 5 tahun..

  waktu 2,elisa sdng bermain kat luar..mama ngn papa kluar lunch dgn klien..aku lak sibuk dgn tusyen sana sini..na SPM n..haish..so,tinggal Elisa ngn Mak piah jer..elisa
masuk ke dapur.."nenek,lambat lagi kew?lisa da lapa ni~".."sikit lagi ni ha.lisa main la dulu ye"..elisa masuk ke bilik aku tuk cari barbie doll dye..maklum la..
dulu ak ske gak main ank2 patung ni..dye terjumpa permenant marker kat ats meja study aku..siap la..dye g ke laman luar rumah..main conteng2...

  "yeye papa balik"..teriak elisa..coz dye ni agk bodo2 alam gak r..walupun "papa"x pna belai n manjakn dye,sebaliknye berkasar jew ngn dye,,dye ttp syg "papa".
"papa2,tgk kat kereta putih kita,lisa lukis gambar papa,mama,abg qasha,lisa..cantik kan??"..."bertuah pnya anak!!"dush3..lisa kene terajang..lalu,papa mengambil
ranting bunga yg berduri uh,dirotannya tgn elisa sampai berdarah-darah.."b,cukuplah,u nak lisa mati kew?"mama cuba menenangkn keadaan.."law dia mati
lagi bagus!!menyusahkan org!!mak piah!!mak piah!!!"..."iya2 tuan"."macamana kamu jaga lahanat ni??makan gaji buta je thu!!"..mak piah ngn mama terkedu.papa
terus masuk ke dalam rumah bsame mama..seolah2 x de pape yg tjadi..elisa menangis teresak-esak.."elisa,,tamo nangis eh,meh sini nenek bawak lisa masuk dalam bilik"...lisa mengangguk tanda stuju..

  "lisa,letak ubat ye"..rayu mak piah.."tanak!!"..lisa kelihatan sgt pucat..."eh,badan lisa panas ni,lisa tunggu ea"..mak piah segera mendapatkan mama n papa..tapi,ibarat mencurahkan garam kelaut,tindakan itu sia2.."tuan,puan,elisa.."..papa
menyahut,,"asal ngn si lahanat uh??".."badan dia panas sgt..elok law kita hantar ke hospital".."aku sibuk!!!"..mama mencelah,"ala,,nanti elok sendiri la 2"..mak piah x ley nak wat ap..dia segera pulang ke pangkuan elisa..."abg qasha,abg qasha"..nama 2 jew yg lisa sebut.
lam aty mak piah,"cepat la kaw pulang qasha,.."

   "gedebuk!!".."ouch..sorry2..ak nak cepat.."..peh,ak tlanggo org la pulak.."hey,buta ke?"jawap org uh..eh..suara dye bapak merdu seyh..ala2 rossa gitu..aku trus tolong kutip
balik buku kat lantai uh yg bsepah coz insiden tadi..punye r kelam kabut aku..secara x sengaja,ak terpegang tangn die..lalu mata bertentang mata..peh3,,cun sia~..tgk
mata dak uh yg bersinar,ak rasa gunung everest pon cair,,.."eh,sorry aw".mke dye blushing dowh..last2,dye bangun then bla camtu jew,,sgn la kowt,,x sempat ak nak
tanye sape name.."eh,ni nametag dye .. Shakirah..wow..kyra..alamak,da ilang lak
minah tadi,aku simpankan la dulu"..aku terus bergegas ke umah dgn segera..aku mcm x sdp aty..x taw nape..so,aku melajukan la lagi kayuhan aku.."laju uh aku
kayuh "superbike" aku..sampai wak guard skola pon ak na langgor...tiba2,"poooMM!!"apahal,alamak,tayar basikal aku meletup la pulak..na repair dompet tetinggl kat uma..
soo..hati kering,,wa hantam sajja~haha..sampai gak kat uma...


 "Lisa,abg da balik"..aku plik gak..coz slalu dye la org fes yang menjemput aku..haish,so,aku trus berlari la ke bilik elisa...peh3.."asal ngn lisa mak piah??'.."papa kaw
punya angkara la"...lisa kelihatan sangat lemah...
mak piah menceritakan apa yang berlaku.."mak piah..biar saya yang bawak lisa ke hospital!!"Jadi,aku menggendong lisa..tangan lisa da mula berair..macam bernanah...aku lari secepat yang mungkin!!argh..x de sape pon yang kasihan kat kami....aku tersadung batu..debukk!!!
aduh...lisa...lisa x pape ke??tapi,,lisa memang da x de kekuatan tuk bcakap..

 Kebetulan,Pak Lah...pacik aku sendiri..kira abg kepada mak aku lalu..dye keje sbgai dreba teksi,..
"QasHa,kenapa nih??".'.uncle..tolong lisa uncle..badan dye panas,tangan dye berdarah!!'
aku merayu sambil menahan air mata...lutut aku luka aku x hiraukan..asalkan adik aku selamat..Pak Lah
memang da tahu da perangai "papa"kami...dye la org yang paling baik ngn kami.."sudah.,cepat masuk ke dalam kereta"..kami terus bergegas ke ospital dengan segera..
Alhamdulillah selamat sampai..so,kami anta lisa ke wad kecemasan,,,dokter cuba sedaya upaya merawat lisa...

 Sejam berlalu..aku dan pak lah menunggu dengan penuh cuak..tetiba dokter klua..dengan muka
ampleng dan nada romantis,,dokter mengatakan.."encik,anak encik...".."maaf,saya bukan bapa
dye..saya pacik dye.ni abg dye".."owh,maaf,jadi bialah saya terangkan..elisa mengalami demam
yang agak melampau panasnye.dan luka pada kedua-dua tangan nya itu kritikal..terdapat jangkitan kuman yang amat serius...jadi...kami..."..aku jadi emosi.."dokter boley selamat kan lisa kan!!jadi ap dokter!!"...."kami terpaksa potong kedua-dua  pergelangan tangan elisa untuk menghalang
bakteria daripada terus merebak..itu saja jalan yang boleh menyelamatkan nyawa elisa..

"Apa!!!"..aku x dapat menahan air mata aku...apakah dosa elisa???kenapa ini semua berlaku??
sungguh berat dugaan yang kaw berikan YA ALLAH!!...aku terkedu..pak lah bertanya."dokter,boleh
kami tengok keadaan elisa?".."silakan"..elisa terbaring kat atas katil tuh..aku menahan kenangisan aku,,
elisa tersedar,,,"abang qasha,lisa da xsakit..hehehe"
..budak comel itu tersenyum..manja....amat manja..
ye ker lisa,bagus la..""aku x dapat tahan lagi...aku cuba bertahan...tetibe..lisa mengatakan sesuatu yang amat menyentuh hati..."abang...suruh la papa pulangkan tangan lisa..lisa janji lisa x conteng2 lagi,macam mana lisa nak makan..lisa nak main,,nak salam papa ngn mama...
pulangkanla..pulangkanlah"...aku terus menangis....aku x tahu nak berkata apa lagi...knp??aku terdiam
seribu bahasa....apa yang aku boleh lakukan??lisa masih kecil....

 
KEMUDIAN AKU...

DA X DE IDEA!!hahaha...adeh...maybe to be continue la jawabnyer~

Pacik ada terjumpa satu lagu yang kene la tuk Qasha ngn Elisa nih..

  
*cerita ini hanyalah cetusan idea semata,,x de kene mengena nan sesapa..winkx2
 

                                

              BABAI..:D


Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

No comments: