Thursday, 12 May 2011

bukalah mata tuh~~

Sedar Dari Lamunan...

Assalamualaikum semua?ya,bersama pacik lagi dalam rancangan mari bertaranum..haha.,.x da lah..seperti zaman purba kala..pacik ada story baru nih..haha..papepon..enjoy la yer..


 Owhkey,kali ni pacik x de cita lawak..akan datang lah kowt..haha..cuma..nak cerita lah..semalam pacik g ospital aw..wat ape?pacik sakit?haha..x la..akak menantu besalin..wow..haha..pacik menjadi pacik..haha..sonok ouh..tapi..bila tgk baby uh kan,,alahai comelnya..tetiba jer pacik macam terima flashback..haha..pacik mula berfikir...


Semua orang bermula daripada baby n..x de pon yg kua trus berlari siap main shuffle2 lagi n?mahupon trus pandai berkaraoke..pacik cuma fikir ape aw...daripada baby ni lah kita d jaga,dibelai segalalah..kalo leyh.seorang ibu tuh x nak bg chance baby menangis..nampak je mulut baby nganga nak nangis trus sumbat puting plastik uh...untung la puting plstik,kalo baby uh nganga dia sumbat ngn lobak ke??x ke naya??haha...


Namun,Tetapi,Walaupun,Camne pun...

Kenapa bila besar nanti..da pandai pk..konon da power sgt..ada yg jadi perompak,perogol,bohsia,bla bla bla~~kenapa??sedangkan mak apak mereka dah berlumus tungkus besarkan mereka..melayan cekadak mereka..kesabaran..skang ni,,macam2 da blaku..




1.Pergaulan
--->peh2,x yah ckp banyak la weyh..tgk i.C..islam..namun..huh,sonoknye lah kan malam2 minggu bekepit ngn balak n,pastuh beriadah kat tempat2 yng sunyi..watehell??kan kalo mak apak dowang taw,memang mak apak dowang epy...




2.percakapan
---->Bab(tuuuuuut)..kim(tuuuutt)..hah..law takat cakap2 kat membe x kesa r n,ye r??jgn amalkan..tapi sedih+geram dowh law ada anak yg kuang aja ngn mak apak...wow..pacik dnga cite camni pon rase nak terajang je budak uh..x patot..hormatlah der..ko pk mak apak ko ni tempat main caci-maki ke??haish



3.peranakan
--->wow...reti sedap je,bertanggungjawab x nak...hadoi..ni lagi kes nih..banyak kali blaku,gugur,buang bayi..ape dowang ingat baju bundle ke nak pakai buang camtuh je..sedangkan haiwan pon reti jaga anak..gatal sgt??pe ag..kawin lah~haha..


Dassat...banyak lagi la law nak cita weyh..sedarlah..ingatlah ape yg dowang da korbankan..bila mak apak mintak tolong..eceh,guna otak cari alasan plak,kucing uma sebelah nak beranak lah..tapi.mase kecik dulu,kowang lapo,terkencing..x payah pon nak d suruh..auto mak apak ko buatkan..tukakan pampers..haish..bila bsar pijak pale,..



Pacik pon bukan lah sempurna sgt,,cuma..sama2 lah kita cuba ubah diri kita jadi lebeyh baik..hargai ibu bapa kita..kang da x da baru lah nak menyesal..haish...x kan la nak tunggu raya kowt baru mintak maaf..kalo x sempat??



Kita manusia alpa,ego,nouvo,haha..setiap masa kita selalu leka..bila di timpa masalah je..da jadi x tentu hala..da lupa ke kat Maher Zain??insyaallah,ada jalan~ha..namun,kalo x usaha x dapek la..ape yg plu kita wat selalu ialah BERDOA..



                       (Sedangkan haiwan pun tahu berdoa)

Insyaallah..bersama-sama kita perbaiki diri..semoga hidup kita mendapat kaf ba ra ta nun~~keberatan eh..keberkatan~~

                                              Adios:D 



Bace dah?Dah tuh Komen lerr sekali!

2 comments:

Aznur Only ! said...

sejuk perut mak ngandungkan pacikk. .=)

pacikumbang said...

hahaha..macik nih~~ada2 jer~~